Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların %56,8'ini motosiklet
Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların %56,8'ini motosiklet, %29,5'ini otomobil, %7,9'unu kamyonet, %2,9'unu traktör, %1,6'sını kamyon, %0,9'unu minibüs, %0,3'ünü otobüs ve %0,1'ini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu. Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre minibüste %28,4, traktörde %5,2, motosiklette %4,3 artarken özel amaçlı taşıtta %52,4, otobüste %17,1, otomobilde %5,3, kamyonette %4,8 ve kamyonda %1,7 azaldı. Eylül ayında geçen yılın aynı ayına göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı minibüste %54,2, motosiklette %27,4, otobüste %16,6 artarken özel amaçlı taşıtta %31,6, traktörde %15,9, otomobilde %14,9, kamyonda %3,8 ve kamyonette %3,7 azaldı. Eylül ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı taşıtların %52,0'ını otomobil, %19,6'sını motosiklet, %15,2'sini kamyonet, %7,3'ünü traktör, %3,2'sini kamyon, %1,7'sini minibüs, %0,7'sini otobüs ve %0,3'ünü özel amaçlı taşıtlar oluşturdu. Eylül ayında devri(1) yapılan taşıtların %66,4'ünü otomobil, %14,8'ini kamyonet, %11,5'ini motosiklet, %2,8'ini traktör, %1,9'unu minibüs, %1,9'unu kamyon, %0,5'ini otobüs ve %0,2'sini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Şanlıurfa’nın komşu illerinden Diyarbakır’da 21 bin 118, Adıyaman’da 32 bin 780,Mardin’de 17 bin 752, Kilis’te 37 bin 283 ve Gaziantep’te 201 bin 923 motosiklet bulunuyor.
KASAP; Sıcak bir memlekette yaşadığımız için insanlar arabalardan çok motosikletleri tercih ediyorlar ve bundan dolayı da şehrimizde motosiklet sayısı artıyor
Baysal, ; Şanlıurfa’da motosiklet sayılarının artmasının nedeni insanların maddi geçimsizliğinden kaynaklanıyor, insanların aldıkları maaş motosiklet almaya yetiyor.
Polat, Şanlıurfa’da motosikletlerin artmasının nedeni ekonomiden kaynaklanıyor, insanlar normal motosikletleri ve elektrikli motosikletleri tercih ediyorlar.
Taksim, Şanlıurfa’da insanlar arabayla rahat ulaşım sağlayamadıkları için motosiklet alıyorlar, Şanlıurfa’da gelişen bir şehir olduğu için motosiklet sayılarının artması bundan kaynaklanıyor.
Akdemir,Özellikle son zamanlar da. motor fiyatları olsun, motorun akaryakıt fiyatları olsun araç fiyatlarına ve aracın akaryakıt fiyatlarına göre çok uygun olduğu için herkese motor daha cazip geldi ve bu yüzden herkes motor kullanıyor.
Çakırca; hatta ben 125 CC kadar B ehliyeti ile kullanılmasının taraftarıyım. Hükümet de inşallah böyle bir düzenleme yapacak 125 CC B ehliyet ile kullanırsa bu sayı daha artacak ve çok güzel olur zaten yollarımız küçük, dar, yollarımız kaldırmıyor, insan nüfusu çok.
Çay, Baktığımız zaman park sorunu var, yollar dar sıkıntılar bunlardır. Bir motor ortalama 1 litre benzin ile 25 – 30 kilometre yol yapıyor.
Mustafa Kasap Şanlıurfa Gazetesine yaptığı açıklamada; Sıcak bir memlekette yaşadığımız için insanlar arabalardan çok motosikletleri tercih ediyorlar ve bundan dolayı da şehrimizde motosiklet sayısı artıyor, ayrıca insanların geneli şuan araba alacak durumda değiller, yine de bu tercih meselesi çünkü dediğim gibi kimi insan sıcaklardan doalyı tercih ediyor kimisi de hem yakıt konusunda hem de trafiğe fazla yük bindirmemek için motosikleti tercih ediyor, Şanlıurfa’nın park sorunu da var bu sebeplerden dolayı insanlara daha mantıklı geliyor.dedi.
Osman Baysal Şanlıurfa Gazetesine yaptığı açıklamada ; Şanlıurfa’da motosiklet sayılarının artmasının nedeni insanların maddi geçimsizliğinden kaynaklanıyor, insanların aldıkları maaş motosiklet almaya yetiyor çünkü insanlar araba alamıyorlar mecburen motosiklet alıyorlar, bu da bizim ayıbımız değil bizleri bu hale getirenler utansın. Şanlıurfa’da yol çalışmaları olduğu için yollar kalabalık ama durduk yere insanlara cezalar yağıyor, bu konuda da yetkililerin buna bir el atmalarını istiyoruz. İnsanların ekonomik durumları iyi olmadığı için insanlar şuan ev veya araba alammıyorlar en fazla aç karınlarını doyurabilirler onun dışında hiçbir eşy yapamazlar.
Necdet Polat, Şanlıurfa’da motosikletlerin artmasının nedeni ekonomiden kaynaklanıyor, insanlar normal motosikletleri ve elektrikli motosikletleri tercih ediyorlar, herkesin kendine göre bütçesi var ve insanlar hayat pahalılığından dolayı motosikletleri tercih ediyorlar, bazıları da araba alıyorlar geniş aile oldukları için, bazı gençler de hız tutkunu oldukları için motosikler alıyorlar o yüzden de Şanlıurfa’da motosiklet sayısı baya fazla.dedi.
Murat Taksim, Şanlıurfa’da insanlar arabayla rahat ulaşım sağlayamadıkları için motosiklet alıyorlar, Şanlıurfa’da gelişen bir şehir olduğu için motosiklet sayılarının artması bundan kaynaklanıyor. Bunun yanı sıra ekonomik olarak motosiklet daha mantıklı geliyor çünkü bugün en ucuz bir araba 300.000 lira ve bu para da şuan insanlarda yok, o yüzden motosiklet tercih ediliyor. Ben de araba var fakat yakıt yetiştiremiyoruz çünkü yakıt fiyatları 50 lirayı buldu, bu durum böyle devam ederse daha da kötüye gideceğimizi düşünüyorum çünkü ekonominin durumu ortada daha da düşeceğini zannetmiyorum. Dedi.
Bakır Çakırca ; Şanlıurfa Gazetesine yaptığı açıklamada; 30 yıllık motor ustasıyım, şuanda araç fiyatlarının yükselmesinden dolayı insanlar motora rağbet gösteriyor, insanların başka çareleri de yok, motorun hem trafik de kullanımı çok güzel, park sorunu yok, ekonomiktir, yakıt tüketimi düşüktür bu yüzden motorun kullanımının kötü değil ben iyi olarak görüyorum. Bu konuda da birçok insan bu işten faydalanıyor hem binen hem kullanan hem satan hem tamir eden gerçekten güzel bir potansiyel, şuan benim düşüncem budur. başka ülkelere baktığınız zaman insan nüfusu kadar motor kullanılıyor, motor kullanımını yaygınlaştırmak için hatta ben 125 CC kadar B ehliyeti ile kullanılmasının taraftarıyım. Hükümet de inşallah böyle bir düzenleme yapacak 125 CC B ehliyet ile kullanırsa bu sayı daha artacak ve çok güzel olur zaten yollarımız küçük, dar, yollarımız kaldırmıyor, insan nüfusu çok. Güneydoğu bölgesinin içerisinde Şanlıurfa gerçekten çok gelişen bir il ve aynı zamanda nüfus patlaması yaşandı artık yollarımız kaldırmıyor, motor kullanımı fazlalaşırsa bu açıdan bizim için güzel olur.dedi.
Mustafa Çay Şanlıurfa Gazetesine yaptığı açıklamada ; Şanlıurfa’da düzgün yol yok ve tabi yol olmadığı için de millet motora yöneliyor, çarşıya gittiğin zaman bir esnaf olarak motorun gördüğü işi araba görmüyor. Baktığımız zaman park sorunu var, yollar dar sıkıntılar bunlardır. Bir motor ortalama 1 litre benzin ile 25 – 30 kilometre yol yapıyor. Ben tamirciyim ve lastik işi de yapıyorum şuan baktığımız zaman benim işim yüzde 99 olarak hep motordur, iş yerimin önünde ki yol çok dar bu yüzden de arabalar buraya giremiyor ama motor çok rahatlıkla geliyor bu yüzden de işimizin yüzde 99 oranında ki kısmı hep motor ile uğraşıyoruz. Baktığımız zaman bir de araç fiyatları çok yüksek bana göre bu fiyatların yüksek olması da yakıtın ve araç parçalarının pahalı olmasından kaynaklanıyor, her şey çok pahalı.dedi.
Hüseyin Akdemir Şanlıurfa Gazetesine yaptığı açıklama da; Milletimiz akaryakıt firarlarının pahalı olmasından dolayı, akaryakıta o kadar vermemek için millet araçlarını satıp motor aldılar bu yüzden motorlara bu kadar rağbet arttı . Özellikle son zamanlar da. motor fiyatları olsun, motorun akaryakıt fiyatları olsun araç fiyatlarına ve aracın akaryakıt fiyatlarına göre çok uygun olduğu için herkese motor daha cazip geldi ve bu yüzden herkes motor kullanıyor. Bende motor kullanıyorum, motorun hem masrafları da hafif nereye istersem rahatlıkla gidebiliyorum.dedi.